e-İrsaliye, kağıt sevk irsaliyelerinin dijital versiyonudur. İşletmeler bir ürünü gönderirken yanlarında bir sevk irsaliyesi bulundurmalıdır. Bu irsaliyede ürün detayları ve gönderen-alıcı bilgileri yer alır ve gerektiğinde yetkililere gösterilmelidir. e-İrsaliye, bu belgeleri dijital olarak saklar ve imzalar, kağıt irsaliyeleriyle aynı hukuki geçerliliğe sahiptir. e-İrsaliye ile işler daha hızlı, hatasız ve maliyet tasarrufuyla yapılır.
e-İrsaliye, 2018'de gönüllülük esasıyla başladı ve daha sonra belirli işletmeler için zorunlu hale geldi. Zorunluluk kapsamındaki işletme türleri zaman içinde değişti, bu da daha fazla işletmenin e-İrsaliye'yi kullanmasını sağladı. Bazı işletmeler ise zorunlu olmasa da e-İrsaliye'yi isteğe bağlı olarak tercih etmeye devam ediyor.
2022'de yayınlanan 535 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği'ne göre, yıllık brüt satış hasılatı 10 milyon TL ve üzeri olan mükellefler e-İrsaliye kullanmak zorundadır.
e-İrsaliye kullanmak için öncelikle e-Fatura mükellefi olmanız gerekiyor. Eğer zaten e-Fatura kullanıyorsanız, ayrı bir başvuru yapmanıza gerek yok, Logo Yazılım gibi özel entegratörlerden e-İrsaliye çözümünü alabilirsiniz. Eğer e-Fatura mükellefi değilseniz, öncelikle mali mühür almalı ve Gelir İdaresi Başkanlığı'na online başvurmalısınız. Sonrasında Logo Yazılım'ın e-Fatura çözümü ile fatura süreçlerinizi dijitalleştirebilir ve ardından irsaliye süreçlerini de yönetebilirsiniz.
e-İrsaliye, kağıt sevk irsaliyeleri ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir. Elektronik sertifika ile imzalanan e-İrsaliye, mevzuata uygun olarak elektronik ortamda iletilir, saklanır ve gerektiğinde ibraz edilir.