Sıfırdan Zirveye Uzanan Başarı Hikayesi

Sıfırdan Zirveye Uzanan Başarı Hikayesi

Logo Mind Insight&Netline: Sevdiğinde oluyor

Teknolojinin yeni yeni yayıldığı 1990’lı yıllarla ilgili enteresan hikayeleri hep duyarız. Mesleğe nasıl başladık, bir sabit disk 4000 Amerikan Doları’ydı, 80×25 ekranlarda çalışma ve 5,25 disketler gibi. Fakat Zeki Uzunkaya’nın hikayesi ise biraz farklı. Logo’yla yollarının nasıl kesiştiğini ve sonrasında Netline’ın hikayesinin nasıl geliştiğini onun ağzından dinliyoruz.

Zeki Uzunkaya için hikaye; 100’e yakın alt bayisi olan, Logo’nun o dönemki rakiplerinden biri olan Merkez Bilgisayar’da çalışırken, Şişli’den ofise torbalarla ERP uygulaması lisansı taşımakla başlamış. Üstelik elde ve toplu taşıma ile bunu yapıyormuş. Öğrendikçe tüm kurulum ve eğitim işleri de Zeki’nin sorumluluğu olmaya başlamış.

 

Zeki’nin ilk kurulum ve eğitim müşterisi de ilginç: Çağdaş Sinemacılar Derneği. Başkan Halil Ergün ve programı kullanacak olan kişi de Halil Ergün’ün kızı. Fakat ürünü tam bilmeden gittiği ve yağmur gibi sorular geldiği için, “Siz pek bir şey bilmiyorsunuz galiba” fırçasını yiyip dönüyor. Dersine çalışıp tekrar gidiyor ve eğitimi veriyor. Sonrasında ürünü 6 sene kullanıyor dernek.

 

LOGO’YA İLK GEÇİŞ

 

Zaman geçtikçe Logo Yazılım Ürünlerine doğru bir meyil olmuş. Kapsamlı ve yenilikçi doğası ile Zeki’yi de etkilemiş Logo. Düşünüp taşınıp Logo’ya iş ortağı olma talebinde bulunmuşlar. Logo’nun daveti daha da geniş olmuş ve çevresindeki yaklaşık 15 bayi daha Logo ile tanışmış. Hatta özel eğitim düzenlenmiş. Otuz beş gün boyunca LKS-DOS ve LKS-2 eğitimi almışlar. Zeki Uzunkaya bu süreci hayatının dönüm noktası olarak tarif ediyor.

 

Logo Eko Sistemi içerisinde önemli bir noktayı daha fark etmiş Zeki Uzunkaya: Bilgi, hizmet ve destek değerli. Bilgisi ve tecrübesi olan kişi bunu hizmete dönüştürebiliyor ve kaliteyi yüksek tuttuğu sürece değere dönüşebiliyor.

 

“Bana çok şey öğretti. Hakkını ödeyemem” dediği yöneticisi Mehmet Laz ile ayrılıyorlar. Perpa’da 7 m2 bir mekân tutuyorlar. Böylelikle 2000 yılında Netline kuruluyor. Tanıdığı kişilere ve çevresine herhangi bir tanıtımda bulunmuyor. “Eninde sonunda iyi hizmeti seçiyor müşteri” diyor.

Netline-3-1024x681

 

NETLİNE İLE KONTROLLÜ BAŞLANGIÇ

 

“Geçmişimde rakip ERP olduğu için bana karşı çok çok az da olsa o tedirginliği hissettim” diye tarif ediyor o dönemi Zeki. “Güven sorunu yoktu ama tabiatı gereği acaba rakip firmaya geri dönme olur mu” sorusunun insanların gözlerinde hissetmiş. Fazla kalmamış bu soru ortalıkta. Özveri ve karşılıklı güven ortama hâkim olmuş.

 

Kurallar gereği, yeni iş ortağı olduğu için bir süre maksimum 10 kullanıcı satış yapabilmiş Netline. “Bu kural süresi bittikten sonra coştuk biz” diye ekliyor. “Çünkü” diyor, “O an arkamızda 10 senelik tecrübe var. Ve müşterinin yanında olmak, onuna empati yapabilmek benim en büyük kazancım.”

 

Zeki’ye göre bir müşterinin ürüne inancı çok farklı, iş ortağına inancı çok farklı. İş ortağı inancı zaman zaman yaşanan proje aksaklıklarına merhem olabiliyor.

 

İlk Logo müşterisi Orhan Odabaş olmuş. Odabaşlar A.Ş. Büyük patron diye tabir ediyor. Ürün için görüşmeye gittiğinde ise inatla saatlerce beklemiş. “Orhan Bey odasından arada çıkıyor bakıyor, ben hala oradayım” diye gülerek anlatıyor. En sonunda görüşmeyi kabul etmiş Orhan Bey. “Sattım ve ödemeyi alıp öyle çıktım” diyor geçmişe giderek.

 

RİSKİ SEVERİZ

 

Riski, önemli avantajlarından biri olarak tanımlıyor. Başarısının bir kısmı riski sevmesine bağlı. 33 kişilik bir kadro, Neredeyse tüm Logo Ürünlerinin satışını gerçekleştirmek, 150 sözleşmeli müşteri ve 1500 aktif müşteri ile dev adımlar atılmış yıllar içinde. J-Guar ürününde en çok proje yapan iş ortağı olmuşlar.

 

İş zekâsı çalışmaları ise Performa ile başlamış, Logo Mind ile devam etmiş ve Logo Mind Insight ile zirve yapmış. 20’ye yakın Logo Mind Insight müşterileri var şu an ve keyifle şu cümleyi kuruyor: “Seviyorsan oluyor. Yani ürünü ben seviyorsam müşterim de seviyor ve satabiliyorum. Demek ki ilk müşteri benim.”

 

Netline-2-1024x678

 

Bu aslında arkası dolu bir cümle çünkü Netline tüm destek performansını ve primlerini Logo CRM sistemi entegrasyonu ile Logo Mind Insight kullanarak hesaplıyor. Cevaplanan, çözülen, çözülemeyen, ücretli yapılan ve bir sonraki güne devrolan çağrıların özeti Zeki’nin her daim elinin ucunda.

 

Logo Mind Insight ürününü diğer ürünlerin tam ortasına koyuyor. Web üzerinden çalışması müşteriler tarafından en beğenilen özellikmiş.

 

“Şirketin tepesine çıktıkça delegasyon fazlalaşıyor ve kontrol gerekliliği artıyor” diye ekliyor Zeki. Logo Mind ürün ailesi ilk eko sistemle tanıştığında ufak tefek sorunlar yaşasalar da o dönemden tertemiz çıkmışlar. En keyifli müşterileri ise Rekarma olmuş. “İhtiyaçları net ve önceden belirlenmiş müşteri ile Logo Mind Insight projesi daha renkli ve zevkli geçiyor” sözleri Zeki’yi yine gülümsetiyor. “Renkli” kelimesi ile ne kastettiğini sorduğumda ise daha da gülümsüyor. “Hakan Saraçoğlu (Rekarma’nın firma sahibi) beğeniyorsa gerçekten iyi iş yapmışınızdır” diye tarif ediyor.

 

Eko sistem içindeki eski tüm iş ortakları gibi Netline da yıllar içinde hazırladığı SQL sorgularını birer birer Logo Mind Insight içine aktarmış. Keyifli sohbetin özeti bu yazının da mottosunu oluşturuyor: “Sevdiğinde oluyor…”